Bir bilgisayarcı olarak çocuğumun geleceğini planlarken ona yol göstermek en önemli endişelerimden birisidir...
Zaman ilerledikçe yapacaklarımı düşündüğüm zamanlar geride kaldı.
Okul öncesi...
Dikkat geliştirme setlerine alternatif olacak şekilde https://code.org/ sitesi kullanarak bloklar kullanarak eğlenceli bir şekilde başladı çalışmalarımız. Görsel materyaller gerçekten eğlenceli. Bulmaca çözer gibi peşpeşe bitirdi dersleri.
Kodu Game Lab. müthiş.
Önder... Oğlum. 9 Yaşında.Artık gerçek eğitim başlasın.
Ders 1 (24.06.2017)
Visual Studio C# ekran bileşenlerini tanıma.
Windows ve Web projelerinden bahsetme.
Windows projesi oluşturmak.
Buton eklemek. Boyutunu, konumunu değiştirmek. Butonun ismini değiştirmek. İsim kuralları.
Butonun Text ini düzenlemek.
Tıklamak. Ama bir şey olmamak. (Jarjar)
Tasarım ekranı ve kod ekranı...
MessageBox ile ekrana mesaj göndermek.
; her komutun sonuna gerek.
PictureBox strach mod.
Ders 2 (26.06.2017)
Çalışmayı kendisi istemesi çok hoşuma gitti.
Windows proje oluşturup ekrana buton ekledi.
Projemiz bir amaç uğruna: Yardımcı Sayaç.
Değişkenleri anlatmayacağım. Çünkü değişkenleri anlayan uzman bir bilgisayarcıdır.
2 buton 1 label. İsim verilir. (Video gösterebilir miyim sorusu üzerine Toolbox incelendi. Webborowser heyecanlandırdı.)
Yazı büyüklüğü konum düzenlenir.
Label.Text düzenlenir.
Artır butonuna basılarak Sayi değişkeninin değeri ++ operatörü ile artırılır. Ancak ekrana verilmez.
"İşlem yapınca ekranda görüntü değişmez. Değişkenleri sonra anlatacağım. Ancak şimdi lazım. İşlem yapınca değişkenin değeri artıyor ama ekranda görünmüyor.
MessageBox ile Artırdım dedik. Yine göstermedik. // ile açıklama ekledik.
Nerede görünsün? lblSayac da...
lblSayac.Text = "Artırdım.";
Yetmedi. Çünkü Sayıyı görüntülemedik.
Sayıyı görüntüledik. ToString i sonra anlayacaksın.
Sıfırla butonunu yaptık.
Picturebox ekledik.
Ders 3 (27.06.2017)
Nesne gizleme.
Proje oluşturur. Dosya ismini düzenler. 3 Buton ve 1 picturebox ekler. Butonların isimlerini, yazılarını ve fontlarını düzenler. Picturebox a isim verir, resim ekler strach modunda.
Nesne.Visible fonksiyonu Properties penceresinden gösterilir ture/false. Picturebox gizlenir.
Buton kullanarak Picturebox ın Visible false yapar. Her aşamada çalışır değişiklikleri dener.
Görüntüleme kodunu da ekler.
Kapat butonu da this.Close(); her fonksiyonda parantez olduğu belirtilir.
Ara verildikten sonra. Picturebox un Width ve Height i Properties ve mous ile gösterilir. Sayıların değerlerini inceler. Yeni proje oluşturur. 3 buton 1 Picturebox ekler. Büyüt fonksiyonuna tıklayınca sabit değerler ile resmi büyütür. Küçülte tıklayınca resmi küçültür. Kapat da tamam.
Sabit büyümesi mantıklı gelmez. Artmasını ister.
++ operatörü ile değeri artırır. -- i kendisi keşfeder.
Yarın konum X, Y parametrelerini ayarlayacağız.
Zaman ilerledikçe yapacaklarımı düşündüğüm zamanlar geride kaldı.
Okul öncesi...
Dikkat geliştirme setlerine alternatif olacak şekilde https://code.org/ sitesi kullanarak bloklar kullanarak eğlenceli bir şekilde başladı çalışmalarımız. Görsel materyaller gerçekten eğlenceli. Bulmaca çözer gibi peşpeşe bitirdi dersleri.
Kodu Game Lab. müthiş.
Önder... Oğlum. 9 Yaşında.Artık gerçek eğitim başlasın.
Ders 1 (24.06.2017)
Visual Studio C# ekran bileşenlerini tanıma.
Windows ve Web projelerinden bahsetme.
Windows projesi oluşturmak.
Buton eklemek. Boyutunu, konumunu değiştirmek. Butonun ismini değiştirmek. İsim kuralları.
Butonun Text ini düzenlemek.
Tıklamak. Ama bir şey olmamak. (Jarjar)
Tasarım ekranı ve kod ekranı...
MessageBox ile ekrana mesaj göndermek.
; her komutun sonuna gerek.
PictureBox strach mod.
Ders 2 (26.06.2017)
Çalışmayı kendisi istemesi çok hoşuma gitti.
Windows proje oluşturup ekrana buton ekledi.
Projemiz bir amaç uğruna: Yardımcı Sayaç.
Değişkenleri anlatmayacağım. Çünkü değişkenleri anlayan uzman bir bilgisayarcıdır.
2 buton 1 label. İsim verilir. (Video gösterebilir miyim sorusu üzerine Toolbox incelendi. Webborowser heyecanlandırdı.)
Yazı büyüklüğü konum düzenlenir.
Label.Text düzenlenir.
Artır butonuna basılarak Sayi değişkeninin değeri ++ operatörü ile artırılır. Ancak ekrana verilmez.
"İşlem yapınca ekranda görüntü değişmez. Değişkenleri sonra anlatacağım. Ancak şimdi lazım. İşlem yapınca değişkenin değeri artıyor ama ekranda görünmüyor.
MessageBox ile Artırdım dedik. Yine göstermedik. // ile açıklama ekledik.
Nerede görünsün? lblSayac da...
lblSayac.Text = "Artırdım.";
Yetmedi. Çünkü Sayıyı görüntülemedik.
Sayıyı görüntüledik. ToString i sonra anlayacaksın.
Sıfırla butonunu yaptık.
Picturebox ekledik.
Ders 3 (27.06.2017)
Nesne gizleme.
Proje oluşturur. Dosya ismini düzenler. 3 Buton ve 1 picturebox ekler. Butonların isimlerini, yazılarını ve fontlarını düzenler. Picturebox a isim verir, resim ekler strach modunda.
Nesne.Visible fonksiyonu Properties penceresinden gösterilir ture/false. Picturebox gizlenir.
Buton kullanarak Picturebox ın Visible false yapar. Her aşamada çalışır değişiklikleri dener.
Görüntüleme kodunu da ekler.
Kapat butonu da this.Close(); her fonksiyonda parantez olduğu belirtilir.
Ara verildikten sonra. Picturebox un Width ve Height i Properties ve mous ile gösterilir. Sayıların değerlerini inceler. Yeni proje oluşturur. 3 buton 1 Picturebox ekler. Büyüt fonksiyonuna tıklayınca sabit değerler ile resmi büyütür. Küçülte tıklayınca resmi küçültür. Kapat da tamam.
Sabit büyümesi mantıklı gelmez. Artmasını ister.
++ operatörü ile değeri artırır. -- i kendisi keşfeder.
Yarın konum X, Y parametrelerini ayarlayacağız.
Yorumlar
Yorum Gönder